« postcrossing(send#573~575) オランダ、ウクライナ、台湾へ | トップページ | 生姜焼きなど »

2014年6月 6日 (金)

今年も梅サワー、仕込みました
Homemade Sour Drink / Liqueur of UME [Japanese plum]

今年も梅サワー、仕込みました
梅サワー、今年も仕込みました。
2ヵ月後から飲み始めます。
An usual, I prepared unripe Ume with crystal sugar and vinegar in a bottle.
I'll drink it 2 months later.



2011年に漬けて以来、梅酒は仕込んでなかったんだけど、
さらにその前に漬けた2009年モノを飲み干したので
そろそろ新しいのを仕込まないと途切れちゃうsweat01と思って。笑
I didn't make UME liqueur after I made it in 2011.
I have emptied liqueur which I made in 2009.
So,  I prepare new.

今年は実家の梅は全然実がならなかったそうで
スーパーで買いました。
花はたくさん咲いていたらしいのに・・・ってことは受粉の問題?!
UME trees  which are  at my parents' garden couldn't bear hardly fruit this year.
I bought UME at a supermarket.
I heard that many  blossoms had bloomed.
Why ?

|

« postcrossing(send#573~575) オランダ、ウクライナ、台湾へ | トップページ | 生姜焼きなど »

おうちdeごはん&スイーツ2014」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/104895/56425962

この記事へのトラックバック一覧です: 今年も梅サワー、仕込みました
Homemade Sour Drink / Liqueur of UME [Japanese plum]
:

« postcrossing(send#573~575) オランダ、ウクライナ、台湾へ | トップページ | 生姜焼きなど »